Belieka tik skubiai ieškoti, kaip išvengti pasekmių. Ir šiuo atveju
galima tvirtai teigti, kad balsavusieji apie pasekmes net nepagalvojo, lyg būtų stipriai apsvaigę
nuo alkoholio ar narkotikų arba neatsipeikėję nuo hipnozės. Akivaizdžiai pasikėsinta į
Konstituciją: ne tik į valstybinės kalbos įstatymą, bet ir į valstybės teritorinį vientisumą.
Įdomiausia tai, kad jokio sveiku protu suvokiamo adresato, kam šis sprendimas būtų naudingas,
nėra.
Visi Seimo nariai puikiai žino, kad pasaulyje asmenvardžiai ir vietovardžiai
užrašomi tik valstybine kalba.
Nebuvo nė vieno atvejo, kad JAV pastovaus
gyventojo arba piliečio statusą gaunantis lenkas būtų reiškęs pretenzijas ir reikalavęs užrašyti jo
vardą ir pavardę originalo kalba, t. y. naudojant lenkiško raidyno abėcėlę.
Pavyzdžiui, vienas iš tėvų laiko save baltarusiu (gudu), kitas priskiria save nutautėjusiems
lietuviams („mano senelė kalbėjo lietuviškai“), bet sulenkėjusiems tuo metu, kai šis kraštas buvo
Lenkijos okupuotas, todėl buvimas ne lenku kėlė didelių asmens saugumo problemų. O šiandien
toks asmuo kažkodėl skelbiasi esąs lenku. Bandymas užrašyti vardus ir pavardes taip, kaip buvo
reikalaujama Vilniaus krašto okupacijos laikotarpiu, reikštų buvusios okupacijos įteisinimą.
Nėra nė vieno atvejo, kad Lietuva būtų reikalavusi, jog Lenkija pakeistų savo valstybinės kalbos
raidyną. Lenkija taip pat negalėjo teikti tokio reikalavimo Lietuvai. Tačiau jau kuris laikas turime iki šiol neužprotestuotus, t. y. antikonstitucinius Administracinio teismo nutarimus, kuriais
Lietuva buvo įpareigota savo piliečių pavardes dokumentuose užrašyti ne valstybine kalba.
Ir štai neseniai Administracinis
teismas nusprendė, kad asmenys, dirbantys vietovėse, kuriose dauguma gyventojų laiko save ne
lietuviais, mokėtų vietinę regiono kalbą. Kurią? Lenkų, rusų, baltarusių?
Tai reiškia ne ką kitą, kaip valstybės teritorijos vientisumo pažeidimą. Tai reiškia, kad
nebeskatinama valstybinės kalbos nemokančių piliečių integracija į valstybės gyvenimą. Jau dabar matome, kad
šių regionų gyventojai nuolat naudojasi Lenkijos ir Rusijos televizija bei kitomis žiniasklaidos
priemonėmis, t. y. pastoviai gyvena kitų valstybių informacinėje erdvėje.
Tai reiškia, kad sudaromos
prielaidos masiniam lietuvių tautybės asmenų išvarymui iš Vilniaus krašto, nes kas gali likti
vietovėse, kuriose negali susirasti darbo. O tai ne kas kita, kaip 1989-1991 metų „autonomininkų“
užmačių įgyvendinimas.